Alexandra - försvara, man.

Hej jag heter Alexandra, och det är alldeles för många människor i Sverige som bär på samma namn som jag. Punkt slut. Mitt efternamn däremot är vi bara 65 stycken med desamma. Jag har nyss fyllt i en del hälso papper samt personuppgiftspapper och jag måste säga att det är ganska svårt. Frågor kan tex lyda: röker/snusar du och där är svaret enkelt. Ja eller nej. Men när frågor som: har du problem med hörsel/koncentration/inlärning/hösnuva/huvudvärk/oro, ängslan och idrottsskador kommer upp blir det allt svårare att svara ärligt. Dessa var frågor jag var tvungen att kolla med mamma vad hon tyckte, och för henne var det självklara nej på alla. Men hur bedömmer man vad som är problem eller svårigheter? I en annan spalt står det: 
 
                          Flickor                 Ja   Nej                  Pojkar                    Ja   Nej
Mensbesvär                                       Trång förhud
Andra besvär                                      Andra besvär

Där ska jag alltså svara ärligt, igen! Båda dessa frågor är frågor som jag måste reflektera över. Andra besvär... mjo, det har jag nog. Jag menar inte fel på min tarm kanal, bajset alltså, nej nej, även om det må vara strul ibland så bajsar jag nog som man ska. Nej, jag menar saker som tex hypokondri. Jo, det är faktiskt sant. Jag lider av hypokondri. Fråga alla mina vänner, alla som jag känner, så kommer ni få ett ärligt svar av dom! Men tydligen är det inte besvär nog, inte enligt min mamma, och jag antar att mamma är att lita på! Måste också nämna att jag fyllde i att, Nej, jag har inte trång förhud. ;)



Här har ni en bild på mig. Jag är en tjej på 16 vårar, som ska ta gymnasiestarten med språng. Öppensinnad och med glädje ska jag njuta mig igenom tiden som komma skall, och jag lära mig vad tiden har att erbjuda... (: Livet börjar den 17e Augusti.

TJINGPLING-DINGELIDONG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback