Ellinor - 007

Klockan 8 blir det boxning på friskis och svettis, med träningsvärken kvar från igår.
Efter att ha upptäckt att fryst vitlöksbröd är lika enkelt att göra som att bre en macka känns det bra att ha börjat träna igen..

Gällande boxningen, så är det inte själva träningen som är jobbigast. Det är vägen dit och tillbaka. Att åka från skolan, komma hem vid halv 5 om jag har tur, åka sen tillbaka till Jakobsberg och träna för att sedan åka hem.

Vissa tycker jag är dum som inte stannar i jakan till träningen, sover över hos en kompis efter och slipper hela dit och tillbaka grejen. Men alltså, allt de tar också på krafterna. Nu låter jag kanske som en lat, gnällig pensionär men det kanske jag är också. Jag pallar inte hålla på hela tiden, ibland vill man bara sitta hemma i sitt rum och vara underbart rutten. för sig själv.  


Jag räknade nyss ut hur mycket jag reser per dag, en dag som den här alltså med boxning och skola.

30 minuter bil på morgonen till skolan
60 minuter tåg, buss och promenad hem

15 minuter bil hemifrån till tåget i bro, om jag får skjuts (när jag ska till träningen i jakan)
15 minuter tåg från bro till jakan
15 minuter tåg från jakan till bro
15 minuter bil från bro hem

Det är 2½ h per dag endast tillägnat åt.. vad de nu heter, transport (?) xd
det blir typ mer än 1/12 som jag reser per dag. om jag tränar såklart :)

Det känns verkligen inte så, i mitt huvud bor jag forfarande i Jakobsberg. Allt är normalt, fast det är egentligen inte så jätte mycket som har förändrats. Vad som än har hänt, så orkar jag inte tänka på det. Det är slöseri med tid, jag blir bara yr.
Låt det bara rulla på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback