Frida - Det var ju lyckat...

Döndöndöööön! Idag stoppades jag av en vakt på centralen... Vi skulle gå från Sergels torg till centralen och gick genom tunnelbanan så jag plankade, eftersom att jag ändå bara skulle gå igenom och ändå köpa en remsa när vi kom till andra sidan. Hursom, sen står det massamassa vakter vid spärrarna som leder ut från tågen, alltså de som man bara brukar passera utan remsa eller kort, och kontrollerar att alla betalat. Jag går fram till en av dem:

Jag: Eh, jag har ingen remsa för jag skulle bara gå igenom, inte åka.
Vakten: Men du måste betala.
Jag: Men jag passerade ju bara och tänkte köpa en remsa nu....
Vakten: Ja men det spelar ingen roll, du måste betala ändå. Vad sa spärrvakten?
Jag: Eh, det satt ingen där.
Vakten: Det sitter alltid någon där.
Jag: Mmm....
Vakten: Hur kom du igenom då?
Jag: Jag gick med en kompis...
Vakten: Hur gammal är du?
Jag: 15.
Vakten: Okej det får gå för den här gången. Men det är böter på 1500 för femtonåringar. Har du mobil så du kan köpa smsbiljett?
Jag: Ja men....
Vakten: Eller du kanske fortfarande ska ha en remsa?

Och sen fick jag gå igenom och gick direkt in till pressbyrån och köpte en remsa. Dagens hjärtattack typ. Visserligen hade jag inte gett ut mitt nummer om han bett om det men jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte kom igenom... Wellwell, det gick ju bra ändå! Hade förresten inte behövt remsan för det satt ingen i spärren -.-...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback