Alexandra - K

K för kärlek. Ä för älska. Men vad betyder egentligen de här starka orden?
       För mig är älska det starkaste man kan ge en person. Och när man har älskat någon så kan man inget starkare. Frågan är bara, vad gör man då? Jag älskar många personer, mer eller mindre på olika sätt. Däremotar har jag svårt att säga "Jag älskar dig" live någon, ärligt talat så vet jag inte om jag har sagt det till någon utanför min familj. Älska är svårt, komplicerat och underbart. Så ser jag på det.
       Kärlek då. För mig är kärlek något som man bygger upp. Man kan ha kärlek till saker, till mäniskor och sånt man gör. Kärlek är mer en benämning på något som man tycker väldigt mycket om. Kärlek till människor, det är lite som att älska, men på en annan nivå. Det är svårt att beskriva kärleken, det är något som finns runtomrking oss och som får oss att må bra. Kärlek och kär. När man är kär är kärleken väldigt speciell och unik. Jag vet inte säkert om jag har varit kär, folk säger det, men det är iaf något fint och underbart som jag vill uppleva (igen?).

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback