Alexandra - you are the guitar

Galet najs. Egentligen. Att plugga är faktiskt roligt, så länge det är intressant och att lärandet passar en själv.
Jag gillar inte no. Men det finns undantag. Jag önskar att jag med åren hade pluggat mer no, lärt mig mer osv. Jag önskar även att jag haft en mindre virrig lärare. Men han är väl najs egentligen. Antar jag.

Idag var jag och Daniel på Östra real, som var en skola med otroligt härlig atmosfär, och på Mikael elias. På Mikael elias pratade engelska läraren om - you are the guitar -vilket innebär att det är upp till en själv. Vill jag bli bra så är det mitt ansvar, och lärarna finns där för att hjälpa, ställa upp och göra att lärandet underlättar. Inte mata in information och deras skyldighet är inte att vi lär oss. Jag blev klokare av det där "talet" måste jag säga!

Med det måste jag även fortsätta i samma spår - jag har börjat springa. Förra veckan sprang jag 3 gånger och idag sprang jag igen. Jag känner mig väldigt duktig och för en gångs skull motiverad. Vet inte exakt vad som motiverar mig, men det ligger något där. Bla orienteringen, en mer fit kropp och eftersom att jag är inne i en ej onyttig period, så har det säkert att göra med det också.. :)


Jag och mina väldigt rara syskon..! :)

Puss på er. Snart är allt jobbigt över! Men även det mindre jobbiga.. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback